sambal goreng bukit piatu (resepi mak chema) – by aweng

June 25, 2008 at 2:06 pm Leave a comment

heheheh..ko nak resepi tu..aku sendiri buat pun tak jadi cam mana mak aku buat…tapi ko bole try laa…ni resepi campak2 je tau…heheh

 

sampai goreng bukit piatu..(heeh)

3-4 ulas bwg merah (blend)

sedikit belacan

cili blender (2-3 sudu)

segenggam ikan bilis(goreng sampai garing)

sebiji limau sampal

1/2 biji bwg besar (hiris)

 

cara2

tumis bwg merah + belacan, masukkan cili. goreng sampai garing, letak garam, gula dan perahkan limau…dah ckp garing, masukkan ikan bilis dan hirisan bwh..taraaa..dah siap…sedap dimkn ngan nasi + ikan goreng + kicap …ngan roti pun sodap…

 

kalo ko nak wat byk2 lebihkan bhn2 nya…selamat mencuba..heheh

 

Entry filed under: resepi lauk pauk. Tags: .

lontong (resepi mas) – by aweng masak lemak ikan pekasam (confirm resepi ujick) – by aweng

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Blog Stats

  • 17,228 hits

Recent Posts

Flickr Photos

Gath @ KLCC July 6, 2008

Gath @ KLCC July 6, 2008

Gath @ KLCC July 6, 2008

More Photos
June 2008
M T W T F S S
« May   Jul »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

%d bloggers like this: