masak ketam rebus (resepi fanor)- by aweng

June 25, 2008 at 2:08 pm 2 comments

aku pulak bagi resepi ketam hari ni…walau takde sapa yg keje……hehehehehhe

  

ini style jordan perasan omputih punya resepi…….  

bawang besar hiris bulat (sebiji besar atau 2 biji)
bawang putih hiris 2 biji
lemon atau limau nipis atau limau kasturi
mix herbs (ada jual kat hypermarket…ala aku lupa la nama betul dia…ada jual dalam botol)  

sonang ajo….  

bersihkan ketam..tos
masukkan dalam periuk
masukkan bawang hiris2 tu
perahkan limau

 

 

 

 

taburkan herba tu…sikit jek…janji ada nampak daun..banyak2 tak sedap
pastu tutup periuk  

tunggu sampai air ketam tu kering…
jgnlupa gaul2..takut hangit pulak
pastu ketam dah masak…okay la tu..  

kalau korang nak rasa mesia sikit..letak la serai ke halia ke..

 

 

 

 

 

 

 

 

Entry filed under: resepi lauk pauk. Tags: .

masak lemak (confirm resepi mas)- by aweng 10 cara membahagiakan ibu bapa

2 Comments Add your own

  • 1. mrs fanor  |  June 25, 2008 at 2:12 pm

    woi..resepi che mast laaaa….tak pasal2 aku glamer …hahaha

    Reply
  • 2. aweng  |  June 25, 2008 at 2:36 pm

    aku dah tukau dah🙂

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Blog Stats

  • 17,228 hits

Recent Posts

Flickr Photos

Gath @ KLCC July 6, 2008

Gath @ KLCC July 6, 2008

Gath @ KLCC July 6, 2008

More Photos
June 2008
M T W T F S S
« May   Jul »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

%d bloggers like this: